Tuesday, September 18, 2012

kaya jiwa...




“ Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi..

Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa.. 
      Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu.. “

Ungkapan yang terbaik...sebagai motivasi untuk saya terus berkerja bersungguh-sungguh.. walaupun saya mengajar sebagai seorang 'guru wakaf'... dengan gaji yang juga 'diwakafkan'..tapi saya tidak pernah menidakkan kerja-kerja saya yang menjadi tanggungjawab sendiri...kelak akan dipersoalkan di kubur...tetapi kenapa ada orang yang menerima gaji yang sepatutnya tanpa perlu wakaf-wakaf bagai.....siap DG yang tinggi...namun malas dan suka membuli orang lain?

ingat-ingatlah mati... semua orang ada kerja & tanggungjawab masing-masing... umur 40++ tahun bukan satu tiket untuk awak membuli orang lain.. usia yang 'tua' bukan alasan untuk awak malas berkerja.,. 

salam sweet & manja2 dari saya... mari menapak ke kelas k! (>.<)v

zua.


No comments: