Monday, February 13, 2012

orang Islam jahat??

Asslamualaikum dan salam sejahtera!!

huhu......buletin panas.panas hati.hati terbakar.terbakar semangat.semangat jiwa.jiwa Muslim.

PLANET BARU UNTUK KITA?

Saye berjalan-jalan sambil bersiar-siar di YouTube.
terjumpa video image planet baru. kononnya EARTH-LIKE PLANET.wallahualam.

sesungguhnya saya teruja, dpt tengok sebuah rahsia ALLAH yang sgt jauh di sanaaaaaa...

Planet yang diberi nama Kepler 22b ini sedang berada sejauh 600 tahun cahaya daripada kita di sini. jauh bebenor benor! Di namakan sebagai Kepler 22b ini oleh NASA disebabkan Telescope yang merakam dan menjumpai image planet ini ialah Kepler Space Telecope, kepunyaan NASA.

sebenarnya masa mula mula NASA jumpa image planet Kepler 22b ni tahun 2009, tapi diperkenalkan tahun lepas (2011). mungkin dapat image yang lebih baik dan jelas kot. Saya kurang pasti.

Kepler 22b ini 2 kali ganda lebih besar daripada bumi dan kekuatan gravity nya juga 2.4 kali ganda dari gravity bumi. Suhu ~22 darjah celcius. ianya dijangka mengambil masa selama 290 hari untuk 1 pusingan lengkap orbit yang mengelilingi bintang Kepler 22 (ibarat macam Matahari la..)

jarak Kepler 22b ini dari Bintang Kepler 22 hanya kurang 15% je berbanding jarak bumi ke matahari. jadi possibility untuk planet ini mempunyai kesamaan dengan planet bumi ini adalah logik. hehe...(ini pada firasat saye je le...mungkin kan?)

opss....melalut pulak kita nyembang pasal planet Kepler 22b ni plak kan...ok..ok..terlebih sudah...hehe..tapi ape kaitannye dengan tajuk kita pada hari ini iaitu ORANG ISLAM JAHAT???

begini ceritanya....


di bawah ini saya linkkan video berkenaan planet yang baru di jumpai ini..




saya klik juga related video tentang Kepler 22b ni.. malangnyer.....

ini yang saya jumpai.... (sila beri perhatian anda pada time 0:39 )



gambar seorang lelaki berserban dan berjanggut, imej seorang Muslim. (iras2 Osama) yang dicop sebagai terrorist @ pengganas dunia. huh.. besar keluhan saya. hinggakan video ilmiah, saintifik macam ni pn masih dijadikan tempat untuk memburukkan Islam. tension betul..macam tak berkaitan lansung.

itu belum lagi blog, video2 upload and fb or twitter yang terang lagi berspotlight menentang, memaki hamun, fitnah & sebagainya. memang banyak sgt...

anyway, saye dah cari peng'upload' video ni.. mrAworld (nickname dia kat Youtube). saya jejak dia sampai ke fb....Amarjit Singh. otak sempit dia ni.

ape yg saye harapkan alam yang besar lagi luas lagi tersangat sangat sangat sangat besar ini dpt bukakan otak diorang kat kuasa MAHAHEBAT...

dan kita sebagai Orang ISLAM berusahalah menjadi seorang ULUL ALBAB yang boleh dibanggakan oleh orang ISLAM yang lain. dan tutup mulut mereka. berusahalah!

ALLAH knows best..


moral of the story mori saya hari ini, betapa besar sesangat alam ciptaan Allah. seandainya kita dapat merasai perjalanan sejauh 600 tahun cahaya yg sangat jauh itu hanya untuk ke sebuah planet kecil seiras bumi, maka jauh lagi..besar lagi dunia ciptaan Allah di 'atas' sanaaa...


tu je ari ni,

mood : frust benor rasa
zua~

2 comments:

HubbyMu said...

sebenarnye ada planet yang lagi best...; PLANET NAMECK (maaf..lawak nie hanya penulis blog ini sahaja yang tahu).... kalau nak tau, suh die buka satu entry pasal planet nameck

zua jelita said...

hehe... coming soon... planet Nameck!
huahuahua =D