Thursday, December 18, 2008

Surat Untuk Tuhan.


****************************


Ya Tuhan..

Maafkanlah bila hatiku tak sempurna mencintaiMu.. Maafkan aku. Ampuni aku. Letakkanlah dunia di tanganku,bukan di hatiku... tapi letakkanlah akhirat di hatiku, dekat di hatiku, Tuhan.. Ya Rahman, pegangilah hati aku erat2... Dan ajarkan aku untuk redha, Ya Rahim.. Sesungguhnya, setiap kepunyaanku..setiap kesayanganku, adalah milikMu,Tuhan... Aku redha pada saat Engkau ingin mengambil dan meragut kembali kesemuanya yang aku punyai dan sayangi pada bila-bila masa pun, Tuhan.. kesemuanya pada bila-bila masa pun.. Terima Kasih Tuhan kerana pernah meminjamkan semua itu pada aku.. Aku sedar aku hanya seorang hambaMu yang DImiliki dan bukan MEmiliki... Tapi aku mohon, Tuhan...Aku mohon...Aku mohon sangat2...Moga pada saat aku hilang seluruh hartaku, pekerjaanku, cintaku, keluargaku, sahabatku, keupayaanku dan kasih sayang orang lain.. Aku mohon agar aku masih mampu sujud syukur padaMu walau betapa sedihnya hatiku... Ameen Ameen Ameen, ya Rabb..ya Rabb...

Tuhan, Peluklah aku erat-erat.... Aku perlukanMu..... KasihMu..... perlindunganMu.... Peluklah aku erat-erat dan tolong jangan lepaskan, agar aku tak jauh dariMu...

Tolonglah, ya Allah... tolonglah aku...tolonglah...

aku mohonnn..aku rayuu... ameen,ameen,ameen....



Yang benar,

zua.


***********************

1 comment:

chicky84 said...

hey dear!
take care!
sabar..
insyallah